MVP nima?

Minimal hayotiy mahsulot (MVP) — bu yangi mahsulot, ilova, dastur yoki veb-sayt ishlab chiqilgan bo’lib, u erta qabul qiluvchilarni, mijozlarni qondirish uchun yetarli xususiyatlarga egalikga aytiladi.

Funktsiyalarning yakuniy, to’liq to’plami faqat mahsulotning dastlabki foydalanuvchilarining fikr-mulohazalarini hisobga olgan holda ishlab chiqiladi va taqdim qilinadi.

Ushbu konsepsiya startaplar bo’yicha maslahatchi va yozuvchi Erik Ris tomonidan taqdim qilingan. Erik Ris Lean Startup kitobida MVP haqida yozadi.

Minimal hayotiy mahsulot (MVP) — bu hali ham chiqarilishi mumkin bo’lgan mahsulotning eng parchalangan, birinchi versiyasi. Mahsulot namoyishlari, kraudfanding loyihalari va ochilish sahifalari — bu MVPlarning keng tarqalgan namunalaridir.

MVPning uchta asosiy xususiyatlari bo’lishi kerak:

  • Bu odamlar, mijozlar uni ishlatishga yoki dastlab sotib olishga tayyor bo’lgan etarli qiymatga ega.
  • Bu erta istemol qiluvchilarni saqlab qolish uchun va kelajakda etarli foyda olish uchun barcha imkoniyatlarga ega.
  • Bu kelajakdagi rivojlanishni boshqarish uchun teskari aloqani ta’minlaydi.
    MVP-ning rivojlanayotgan jamoasi hech bo’lmaganda minimal vaqtdan ko’proq vaqtni sarflamaydi va vaqt o’tishi bilan har qanday boshqa xususiyatlarni yaratadi, chunki ular mahsulotni ishlatishni boshlashi bilan mijozlarning istaklari va afzalliklarini baholash boshlanadi.

Mahsulot hatto keskin o’zgarishi yoki hatto tark etilishi mumkin, chunki foydalanuvchilarning mulohazalari dastlabki loyihadan ancha farq qilishi mumkin. Biroq, rivojlanayotgan jamoalar hech kim haqiqatan ham xohlamagan, talab qilmaydigan va yoqtirmaydigan mahsulot uchun hech qanday resurslarni (kuch, vaqt, pul, reklama) sarflamaydilar.

Ushbu rivojlanish texnikasi shundan iboratki, u erta qabul qiluvchilar yakuniy mahsulotning ko’rinishini yoki va’dasini ko’rishi va ishlab chiquvchilarni oldinga yo’naltirish uchun zarur bo’lgan mulohazalarni taqdim etishi mumkin.

Savdo anketalari yoki prognozlar bilan marketing gipotezalarini tasdiqlashga urinishdan ko’ra, mahsulotni ishlatayotgan foydalanuvchilarni kuzatish ancha ishonchli.

MVP kontseptsiyasi, aslida, informatika sanoatining ko’plab vertikallari tomonidan keng qabul qilingan. Masalan, bugungi kunda ko’plab video o’yinlar ko’p oylarni (ba’zan yillarni) erta kirish mahsuloti sifatida sarflaydi va jamiyat o’sishi bilan asta-sekin rivojlanib boradi.

Farmville, Pubg, va GTA shu singari ba’zi mashhur o’yinlar MVP kontseptsiyasidan to’liq foydalanib, vaqt o’tishi bilan yangi o’yin xususiyatlarini amalga oshirib, umumiy foydalanuvchi tajribasini tobora yaxshilab bordi.

Raqamli dunyoda MVP yondashuvining muvaffaqiyatga erishgan startuplari Facebook, Airbnb, Dropbox, Stripe va Twitter shular jumlasidandir.

Siz o’z biznesingizni qurishda MVPga ko’proq urg’u bering!

Sharh qoldiring